'Jom Masjid' Di Masjid Baru Temerloh

jom masjid

Alhamdulillah kita telah masuk ke sebuah bulan yang mulia yang sangat dinanti-nantikan oleh seluruh umat Islam di dunia. Pada hari ini kita telah masuk hari pertama puasa bulan Ramadhan. Sebelum tu aku nak ucapkan selamat hari berpuasa kepada seluruh umat Islam khususnya pembaca dan blogger sekalian. Kita harap, Ramadhan kali ini lebih baik daripada yang sebelum ini dan menjadi yang terbaik untuk kita. Aku just nak buat hebahan tentang aktiviti yang akan berlangsung esok di Temerloh ini. Alhamdulillah sejak Masjid baru Temerloh siap dibina pada bulan puasa tahun lepas. Banyak program besar berbentuk kerohanian telah dilaksanakan dan harap terus dihidupkan masjid itu dan masjid-masjid sekitar Temerloh. Aku duk Temerloh, jadi aku promosi masjid Temerloh la kan. hehe

Insya Allah pada 2 Ramadhan, pihak TV3 dan TV9 akan menganjurkan sebuah program bersempena Ramadhan iaitu program 'Jom Masjid' Gandakan Amal Ibadah Ramadhan ini. Katanya program ini akan dilangsungkan selama bulan Ramadhan dan lokasi pertama pada tahun ini adalah di Temerloh atau lebih spesifik Masjid Baru Daerah Temerloh, Pahang

Aktiviti yang bakal berlangsung 

  1. Jom sertai agihan bubur lambuk di perkarangan masjid oleh duta Terima Kasih, artis & personaliti TV
  2. Jom imarahkan rakaman program AL-Kuliyyah bersama Ustaz Wadi Anuar Ayub
  3. Jom berbuka puasa, solat wajib & Tarawih
  4. Jom dengar tazkirah bersama pendakwah / ustaz jemputan
  5. Jom meriahkan rakaman program Moreh



Anda juga berpeluang beramah mesra bersama Duta TerimaKasih seperti elfiraloy, redzarosli, zainalariffin, fakhrulunic, fizasabjahan, faizal tahir, aizatamdan

Jadi rodong-rodong Temerloh semua, jika berkelapangan bolehlah hadir di Masjid pada 2 Ramadhan bersamaan Ahad 28 Mei bermula 3 pm sehingga 11 pm

2 comments

uish jauh temerloh tu hihi. mampu tengok dari sini je. semoga berjalan lancar :)

saya pun tak tahu nk pergi ke tidak. nanti ada beberapa tempat lagi rasanya. kene follow up tv9 tv3 la kalau elsa nak join


EmoticonEmoticon